creatief knutselen

Chiro is klean

Je hebt maar één blik nodig om te weten: dat is Chiro. Je herkent ons aan onze Chirokleren. We lijken anders maar toch ook weer hetzelfde. Het is duidelijk dat we samen horen. Als we een andere Chirogroep tegenkomen, zien en voelen we naast de verschillen de grote verbondenheid.
Chirokleren

Uit het brede aanbod Chirokleren kiezen alle leden en leid(st)ers de kleren waarin ze zich comfortabel voelen. Een rok en een T-shirt, een bermuda en een hemd, een ‘Marcelleke’, korte broek, een hoodie of welke combinatie dan ook.  Alle vormen en combinaties van Chirokledij kunnen, niets moet. In de Chiro is niemand verplicht om alles te dragen en we gaan er vanuit dat Chirogroepen die vrijheid ook geven.

Daarom bieden we bewust een ruim assortiment kleren aan, zodat iedereen een eigen keuze kan maken.  We spreken dus al lang niet meer van een uniform. De huidige Chirokledij is geen teken van ‘iedereen hetzelfde’, maar van grote verbondenheid over verschillen heen.

De basisprincipes achter ons aanbod vatten we samen in de afkorting ‘klean’: kwaliteit, levendig, eerlijk, aanvaarbare prijzen en nieuw.  

Kwaliteit

Zowel bij het ontwerp en de keuze van de materialen als bij de productie kiezen we voor kwaliteit.  Wekelijks gedragen speelkleren moeten tegen een stootje kunnen.  Chirokleren zijn gemaakt om te spelen.

Levendig

In De Banier ligt een ruim assortiment aan Chirokleren waaruit elk Chirolid een keuze kan maken.  Het aanbod is zo samengesteld dat meerdere combinaties mogelijk zijn.  Zo voelen we ons allemaal deel van de Chiro zonder in hetzelfde 'uniform' te moeten kruipen.

Eerlijk en rechtvaardig

De Chiro laat via De Banier de kleren produceren door bedrijven die een eerlijk loon betalen aan de arbeid(st)ers.  De Banier doet verder haar best om de ecologische voetafdruk klein te houden.

Aanvaardbare prijzen

Hoewel we kiezen voor eerlijke kwaliteitskleren, en hoewel Chirokleren geen massaproduct zijn, slagen we erin om ze aan te bieden aan aanvaardbare prijzen.  

Nieuw

Af en toe gebeuren er aanpassingen in het assortiment.  We willen 'met onze tijd meegaan'.  Zo blijven de kleren aantrekkelijk voor een hedendaags en terecht kritisch publiek.

Nieuwsbrief