Annuleren, retourneren en ruilen

Opgelet! De onderstaande voorwaarden gelden enkel voor aankopen via onze webwinkel. In onze winkels gelden andere voorwaarden. Vraag hierover meer informatie aan onze medewerkers ter plaatse

Meer informatie over een workshop of het annuleren van jouw deelname vind je hier.

Kan ik een bestelling ruilen of retourneren? 

Ja, je kan binnen een termijn van 14 kalenderdagen* één of meerdere artikelen ruilen en/of retourneren in het centraal magazijn of in één van onze winkels.

Opgelet! Het herroepingsrecht is niet van toepassing op gepersonaliseerde producten. Het product wordt speciaal voor de klant geproduceerd en kan bijgevolg niet teruggestuurd worden.  

Ruilen

Ruilen kan op twee manieren: in onze winkels of via Bpost.

  1. In onze winkels: Breng het pakje samen met de factuur naar één van onze winkels bij jou in de buurt. Je kan een artikel daar ruilen voor een ander artikel of kiezen voor een tegoedbon.
  2. Via Bpost: Je kan een pakket terugsturen naar ons centraal magazijn via Bpost. Je kan via ons retourportaal een retourlabel aanvragen en betalen. We voorzien geen gratis retouretiket. Het is noodzakelijk dat je de artikelen terugstuurt in de oorspronkelijke verpakking. Gebruik het ruil- of retourformulier. Ruilen kan enkel met een kopie van de factuur en het ruil- of retourformulier, met daarop vermeld welke artikelen je graag in de plaats wilt ontvangen.

Retourneren

Retourneren kan op twee manieren: via Bpost of gratis in één van onze winkels.

  1. In onze winkels: Breng het pakje samen met de factuur naar één van onze winkels bij jou in de buurt. Via intern transport komt de retour naar ons magazijn waar de verwerking wordt afgehandeld.
  2. Via Bpost: Je kan een pakket terugsturen naar ons centraal magazijn via Bpost. Je kan via ons retourportaal een retourlabel aanvragen en betalen. We voorzien geen gratis retouretiket. Het is noodzakelijk dat je de artikelen terugstuurt in de oorspronkelijke verpakking. Gebruik het ruil- of retourformulier. Retourneren kan enkel met een kopie van de factuur en het ruil- of retourformulier, met daarop vermeld welke artikelen je retourneert.

Terugsturen via Bpost: hoe ga ik te werk? 

  1. Verpak de artikelen die je wil retourneren in een gesloten verpakking.
  2. Vul het retourdocument in en voeg dat toe aan je pakket.
  3. Maak een retourlabel aan via ons retourportaal, hou je ordernummer bij de hand (#0001….)
  4. Plak de Bpost-adressticker op de verpakking. Als je de oorspronkelijke verpakking gebruikt, kleef je de nieuwe sticker over de oude.
  5. Breng het pakket naar een postpunt voor verzending.

Heb je geen retourdocument ontvangen, dan kan je het hier nog een keer afdrukken. 

Hoe betaalt De Banier mijn retour terug?

Als je een volledige bestelling binnenbrengt of terugstuurt, krijg je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan (inclusief leveringskosten, exclusief retourkosten) van ons terug. Als je maar een deel van de aankoop retourneert, wordt enkel de waarde van de geretourneerde artikelen terugbetaald. 

Terugbetalingen gebeuren met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, binnen een termijn van 14 dagen nadat wij de goederen hebben ontvangen.

Kan mijn retour geweigerd worden? 

De Banier kan teruggestuurde goederen weigeren of niet terugbetalen als de oorspronkelijke verpakking geopend werd of als de producten door de koper beschadigd werden. De Banier draagt geen enkele kost of verantwoordelijkheid voor het terugsturen van goederen door de koper. Goederen die teruggestuurd worden zonder voorafgaand bericht worden niet aanvaard.

De goederen moeten onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend bezorgd worden. Stuur samen met het ruil- of retourformulier ook altijd een kopie van de factuur mee. 

Ik heb nog vragen over mijn omruiling. Waar kan ik terecht? 

Commerciële dienst & magazijn, Langstraat 24, 2140 Borgerhout

03-270 04 44 | hallo@debanier.be

* Volgens de Belgische wet op de handelspraktijken, informatie en bescherming van de consument van 12 april 2010.